Mikromarc websøk

Utviklingspsykologi
Hugselista er tom
Vis
Forfattar
Tittel
  • Utviklingspsykologi
Språk
  • Språk: nob.
Hylle
  • q155.4 T
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2012
Noter
  • Dette er norsk standardverk om utviklingspsykologi. Boken viser bredden i moderne utviklingspsykologi og fører leseren inn i fagets tenkemåte. Denne tenkemåten bygger på at barn både er biologiske organismer og medlemmer av samfunn. Barn har kunnskap og anvender kulturelle "redskaper" som de ikke kan skape alene, men må utvikle i samspill med omgivelsene i videste forstand. Forlaget mener boken er unik i sitt fokus på å sammenligne ulike teoretiske perspektiver og på å forklare de prosessene og mekanismene som ligger til grunn for barns og ungdommers utvikling, tilpasning og kulturalisering. Den gir leseren innføring i klassiske og moderne teorier om utvikling og i det empiriske grunnlaget for dagens kunnskap om barn og ungdommer. Boken egner seg for alle utdanninger som retter seg mot arbeid med barn og ungdommer.
ISBN
  • 978-82-05-39078-2
Tilgjengelege
  • 1/1
Lånarar på venteliste
  • 0 (0)
*00001577nam a22002294c 4500
*001106021
*00520211203123204.0
*007t|
*008      b2012||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a978-82-05-39078-2$qib.$cNkr 725.00
*035  $a(BIBBI)0285412
*082 4$qNO-OsBA$a155.4$25
*090  $bq$c155.4$dT
*1001 $aTetzchner, Stephen von$d1946-$jn.
*24510$aUtviklingspsykologi$cStephen von Tetzchner
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300  $a742, CXXXVIII s.$bkol. ill.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*500  $a1. utg. 2001
*5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, kronologi, ordliste, register
*5208 $aDette er norsk standardverk om utviklingspsykologi. Boken viser bredden i moderne utviklingspsykologi og fører leseren inn i fagets tenkemåte. Denne tenkemåten bygger på at barn både er biologiske organismer og medlemmer av samfunn. Barn har kunnskap og anvender kulturelle "redskaper" som de ikke kan skape alene, men må utvikle i samspill med omgivelsene i videste forstand. Forlaget mener boken er unik i sitt fokus på å sammenligne ulike teoretiske perspektiver og på å forklare de prosessene og mekanismene som ligger til grunn for barns og ungdommers utvikling, tilpasning og kulturalisering. Den gir leseren innføring i klassiske og moderne teorier om utvikling og i det empiriske grunnlaget for dagens kunnskap om barn og ungdommer. Boken egner seg for alle utdanninger som retter seg mot arbeid med barn og ungdommer.
*65017$aUtviklingspsykologi$2BS
*950  $aGenetisk psykologi$zUtviklingspsykologi$9nor
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her For å bli den første til å gje di meining
Vis
Lukk
Send til
Eks. namnStatusForfallsdatoHører tilHylle
12/1630Tilgjengeleg Osterøy bibliotekKropp og sinn/psyke