Lindås bibliotek

   
Rom for handling: organisasjonslæring i skolen
Hugselista er tom
Vis
Forfattar
Tittel
  • Rom for handling: organisasjonslæring i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylle
  • 371 H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2011
Noter
  • Er det muligheter eller begrensninger som preger arbeidet i skolen? Kan skolen bli en lærende organisasjon? Boken setter organisasjonsteori, lokalt læreplanarbeid og skolebasert vurdering inn i en sammenheng, og drøfter særlig endringer og utfordringer i forbindelse med Kunnskapsløftet. Forfatteren legger vekt på å problematisere de nye organisasjonsmodellene, og viser hvordan veiledning kan bidra til økt læring både hos elever og lærere. Konkrete eksempler og refleksjonsoppgaver illustrerer teoriene som blir presentert. Boken retter seg mot lærere og ledere i grunn- og videregående skole, samt studenter i lærerutdanningen. Har kilder. 3. utg. 1. utg.: Tano Aschehoug, 1997 Bibliografi: s. 240-[249]
ISBN
  • 82-15-00916-6
Tilgjengelege
  • 1/1
Lånarar på venteliste
  • 0 (0)
*00001259nam  22002171  4500
*001158517
*008                      a          00nob 2
*015  $a0165535$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-15-00916-6$bh.$cNkr 309.00
*08231$a371$zh$25
*090  $c371$dH
*100 0$aHelle, Lars$d1957-$jn.
*24510$aRom for handling$borganisasjonslæring i skolen$cLars Helle
*250  $a3. utg., 3. oppl.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2011
*300  $a248 s.$bfig.
*503  $a1. utg.: Tano Aschehoug, 1997
*505  $aBibliografi: s. 240-[249]
*520  $aEr det muligheter eller begrensninger som preger arbeidet i skolen? Kan skolen bli en lærende organisasjon? Boken setter organisasjonsteori, lokalt læreplanarbeid og skolebasert vurdering inn i en sammenheng, og drøfter særlig endringer og utfordringer i forbindelse med Kunnskapsløftet. Forfatteren legger vekt på å problematisere de nye organisasjonsmodellene, og viser hvordan veiledning kan bidra til økt læring både hos elever og lærere. Konkrete eksempler og refleksjonsoppgaver illustrerer teoriene som blir presentert. Boken retter seg mot lærere og ledere i grunn- og videregående skole, samt studenter i lærerutdanningen. Har kilder. 3. utg.
*650 1$aSkoleutvikling$2BS$2BS$9nor
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her For å bli den første til å gje di meining

Denne boken setter organisasjonsteori, læreplanarbeid, kollegaveiledning og skolebasert vurdering inn i en helhetlig ramme. Spesielt drøfter forfatteren hvilke utfordringer og endringer Kunnskapsløftet innebærer. Gjennom boken følger vi den nytilsatte rektoren Svein Sommersnes og hans kolleger. Leseren tar del i de daglige utfordringene lærere og skoleledere står overfor. Boken henvender seg til lærere og ledere i grunn- og videregående skole og til studenter i lærerutdanningen. Har litteraturliste.

  • 7
  • 9
    • 10
    • 11
    • 11
  • 19
    • 20
    • 27
    • 31
    • 78
  • 80
    • 82
    • 83
    • 84
    • 88
    • 89
    • 97
    • 103
    • 108
    • 118
  • 120
    • 121
    • 131
    • 131
    • 140
  • 141
    • 142
    • 143
    • 153
    • 167
    • 171
  • 172
    • 173
    • 192
    • 209
  • 210
    • 211
    • 223
    • 228
    • 235
    • 239
  • 240
Send til
Eks. namnStatusForfallsdatoHører tilHylle
Ex1Tilgjengeleg Lindås bibliotek371 H