Mikromarc websøk

Å kunne lese: grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver
Hugselista er tom
Vis
Forfattar
Tittel
  • Å kunne lese: grunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver
Språk
  • Språk: nob.
Hylle
  • 372.45 S
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • cop. 2006
Noter
  • Tiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007.
ISBN
  • 978-82-450-0296-6
  • 82-450-0296-8
Tilgjengelege
  • 1/1
Lånarar på venteliste
  • 0 (0)
*00001860nam a22002654c 4500
*00165729
*00520211203123222.0
*007t|
*008061120b2006||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a978-82-450-0296-6
*020  $a82-450-0296-8$qh.$cNkr 249.00
*035  $a(BIBBI)0169660
*082 4$qNO-OsBA$a372.126$25
*082 4$qNO-OsBA$a372.45$25
*090  $c372.45$dS
*1001 $aSkaftun, Atle$d1967-$jn.
*24510$aÅ kunne lese$bgrunnleggende ferdigheter og nasjonale prøver$cAtle Skaftun
*260  $aBergen$a[Oslo]$bFagbokforl.$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2006
*300  $a198 s.$bill.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5058 $aHar bibliografi, innhaldsoversyn, notar
*5208 $aTiltaksplanen Gi rom for lesing og fokuset på leseferdigheter i Kunnskapsløftet viser den nasjonale satsningen på lesestimulering. Lesing er en av fem grunnleggende ferdigheter nedfelt i de nye læreplanene, og nasjonale og internasjonale leseprøver sier noe om hvordan det står til med leseferdigheten i Norge. Hvilket pedagogisk potensial ligger det i de nasjonale leseprøvene? Boken presenterer og drøfter ulike perspektiver på lesing, og hvordan nasjonale prøver i lesing kan bidra til å utvikle en forståelse av hva lesing er som ferdighet og kompetanse. Boken har en rekke eksempler hentet fra leseprøvene for 4., 7. og 10./11. trinn fra 2005. Den er først og fremst skrevet for lærere og lærerstudenter, men vil være aktuell for andre som ønsker å sette seg inn i de nasjonale prøvene i lesing som gjeninnføres fra og med høsten 2007.
*65027$aNasjonale prøvar$gfør- og grunnskolen$2BS
*65027$aNasjonale prøver$gfør- og grunnskolen$2BS
*65017$aLesedugleik$gfør- og grunnskolen$2BS
*65017$aLeseferdighet$gfør- og grunnskolen$2BS
*830 0$aLNUs skriftserie$vnr. 165
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her For å bli den første til å gje di meining
Vis
Lukk
Send til
Eks. namnStatusForfallsdatoHører tilHylle
Ex1Tilgjengeleg Masfjorden folkebibliotek372.45 S