Mikromarc websøk

Skolen og de utfordrende elevene: om forebygging og reduksjon av problematferd
Hugselista er tom
Vis
Forfattar
Tittel
  • Skolen og de utfordrende elevene: om forebygging og reduksjon av problematferd
Språk
  • Språk: nob.
Hylle
  • 371.93 O
Klassifikasjon
Emne
År
  • cop. 2007
Noter
  • Problemløsingstiltak i skolen er ofte basert på at eleven selv eller foreldrene er årsak til atferdsproblemene. Tiltakene har vanligvis liten varig effekt. Gjennom teori og praktiske eksempler viser forfatteren hvordan en mer sosialøkologisk tilnærming kan sette skolen i stand til å møte disse barna på en mer hensiktsmessig måte. I stedet for å fokusere på årsaker en ikke kan gjøre noe med, rettes oppmerksomheten på de forhold som opprettholder problemene \2013 forhold som kan endres, og som bidrar til at problemene reduseres eller opphører helt. Boken er særlig rettet mot lærerstudenter og studenter i spesialpedagogikk eller barnevern.
ISBN
  • 978-82-450-0343-7
  • 82-450-0343-3
Tilgjengelege
  • 1/1
Lånarar på venteliste
  • 0 (1)
*00001564nam a22002414c 4500
*00170654
*00520211203123112.0
*007t|
*008080305b2007||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a978-82-450-0343-7
*020  $a82-450-0343-3$qh.$cNkr 349.00
*035  $a(BIBBI)0173672
*082 4$qNO-OsBA$a371.93$25
*090  $c371.93$dO
*1001 $aOverland, Terje
*24510$aSkolen og de utfordrende elevene$bom forebygging og reduksjon av problematferd$cTerje Overland
*260  $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2007
*300  $a323 s.$bfig.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5058 $aHar bibliografi, innhaldsoversyn, register
*5208 $aProblemløsingstiltak i skolen er ofte basert på at eleven selv eller foreldrene er årsak til atferdsproblemene. Tiltakene har vanligvis liten varig effekt. Gjennom teori og praktiske eksempler viser forfatteren hvordan en mer sosialøkologisk tilnærming kan sette skolen i stand til å møte disse barna på en mer hensiktsmessig måte. I stedet for å fokusere på årsaker en ikke kan gjøre noe med, rettes oppmerksomheten på de forhold som opprettholder problemene \2013 forhold som kan endres, og som bidrar til at problemene reduseres eller opphører helt. Boken er særlig rettet mot lærerstudenter og studenter i spesialpedagogikk eller barnevern.
*65017$aÅtferdsvanskar$gspesialundervisning$2BS
*65017$aAtferdsvansker$gspesialundervisning$2BS
*950  $aAtferdsproblem$zAtferdsvansker$0spesialundervisning$9nob
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her For å bli den første til å gje di meining
Vis
Lukk
Send til
Eks. namnStatusForfallsdatoHører tilHylle
Ex1Tilgjengeleg Masfjorden folkebibliotek371.93 O