Forfattar
Tittel Å lære å skrive: tekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring
Medansvarleg
Språk
Hylle
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Skriveferdighet omfatter både kunnskap om språk, tekst og kommunikasjon og evnen til å anvende denne kunnskapen til å skrive gode tekster. «Å lære å skrive» er en grunnbok som tar for seg alle sider ved skriveprosessen og gir lærere veiledning for skriveundervisningen. Den forklarer hva skrivekompetanse er, hva som er skrivingens ulike formål og viktige trekk ved skriveprosessen. I tillegg gir den innsikt i ulike format for skriving, som sjangrer og skrivehandlinger, digitale medier og multimodale tekster. Hvordan elever med norsk som andrespråk løser utfordringene når de skal tilegne seg skrivekompetanse, er også tema i boken. Boken inneholder skriveoppgaver, elevteksteksempler, analyser og vurderinger av dem. Omtalen er utarbeidet av BS.
ISBN
Tilgjengelege
Lånarar på venteliste
*00001514 am a2200217uc 4500
*001145563
*00520211203123222.0
*007t|
*008 b||||||||xx ||||e |||||0 nob|d
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02186-7$qh.$cNkr 399.00
*035 $a(BIBBI)0465413
*08204$qNO-OsBA$a372.623044$223/nor
*090 $a372.623
*1001 $aIversen, Harald Morten$d1949-$jn.
*24510$aÅ lære å skrive$btekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring$cHarald Morten Iversen og Hildegunn Otnes
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300 $a246 s.$bfig.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5058 $aHar bibliografi, noter, register
*5208 $aSkriveferdighet omfatter både kunnskap om språk, tekst og kommunikasjon og evnen til å anvende denne kunnskapen til å skrive gode tekster. «Å lære å skrive» er en grunnbok som tar for seg alle sider ved skriveprosessen og gir lærere veiledning for skriveundervisningen. Den forklarer hva skrivekompetanse er, hva som er skrivingens ulike formål og viktige trekk ved skriveprosessen. I tillegg gir den innsikt i ulike format for skriving, som sjangrer og skrivehandlinger, digitale medier og multimodale tekster. Hvordan elever med norsk som andrespråk løser utfordringene når de skal tilegne seg skrivekompetanse, er også tema i boken. Boken inneholder skriveoppgaver, elevteksteksempler, analyser og vurderinger av dem. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aSkriving$xUndervisning$gfør- og grunnskolen$2BS$2BS
*700 $aOtnes, Hildegunn$d1955-$emedforfatter$4aut$jn.
*950 $aSkrivepedagogikk$zSkriving$9nor
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her
For å bli den første til å gje di meining