Mikromarc websøk

Samtaler om bildebøker i barnehagen: en vei til opplevelse, lek og meningsskaping
Hugselista er tom
Vis
Forfattar
Tittel
  • Samtaler om bildebøker i barnehagen: en vei til opplevelse, lek og meningsskaping
Språk
  • Språk: nob.
Hylle
  • 372.45 S
Klassifikasjon
Emne
År
  • cop. 2016
Noter
  • Denne boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseropplevelsen og fører til gode samtaler. Det legges vekt på lesing av barnebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Hva fremkaller ord og bilder i leserne? Forfatteren tar utgangspunkt i fem barnebøker og viser hvordan barn skaper en ny tekst av sine tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. Omtalen er utarbeidet av BS.
ISBN
  • 978-82-15-02466-0
Tilgjengelege
  • 1/1
Lånarar på venteliste
  • 0 (0)
*000     nam a22     4c 4500
*001138452
*00520211203123102.0
*007t|
*008      b||||||||xx ||||e     |||||0 nob|d
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02466-0$qh.$cNkr 369.00
*035  $a(BIBBI)0472536
*08204$qNO-OsBA$a372.452$223/nor
*090  $c372.45$dS
*1001 $aSolstad, Trine$d1961-$jn.
*24510$aSamtaler om bildebøker i barnehagen$ben vei til opplevelse, lek og meningsskaping$cTrine Solstad
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300  $a165 s.$bkol. ill.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*5058 $aHar bibliografi, register
*5208 $aDenne boka viser hvordan personalet i barnehagen kan utvikle en god lesepraksis med utgangspunkt i barns interesser, som tar vare på leseropplevelsen og fører til gode samtaler. Det legges vekt på lesing av barnebøker som sosial opplevelse og kollektiv meningsskaping. Hva fremkaller ord og bilder i leserne? Forfatteren tar utgangspunkt i fem barnebøker og viser hvordan barn skaper en ny tekst av sine tanker og følelser, en tekst som for dem er det litterære verket. Boka retter seg mot studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen. Omtalen er utarbeidet av BS.
*65017$aHøytlesing$gfør- og grunnskolen$2BS
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her For å bli den første til å gje di meining
Vis
Lukk
Send til
Eks. namnStatusForfallsdatoHører tilHylle
16/535Tilgjengeleg Osterøy bibliotekLitteratur