Forfattar
Tittel Språkstimulering: tale og skrift i førskolealderen
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatteren har fulgt en rekke førskolebarns språklige utvikling, i tale og skrift, og studert deres lek med skriftmediet. Hun beskriver språkutviklingen og framhever forbindelseslinjene mellom utviklingen av talt og skrevet språk som tar utgangspunkt i barns egne initiativ og interesser, kan være med på å styrke identitetsdanning og selvfølelse. Boka er primært aktuell for førskolelærerutdanningen og for førskolelærere som arbeider med barn i to- til seksårsalderen. Har litteraturliste.
ISBN
Tilgjengelege
Lånarar på venteliste
*00001361 am a2200277uc 4500
*001128150
*00520211203123124.0
*007t|
*008040206b||||||||xx ||||e |||||0 nob|d
*019 $bl
*020 $a82-02-23766-1$qh.$cNkr 458.00
*035 $a(BIBBI)0142795
*082 4$qNO-OsBA$a372.6
*082 4$qNO-OsBA$a401.93
*1001 $aHagtvet, Bente Eriksen$d1948-$jn.
*24510$aSpråkstimulering$btale og skrift i førskolealderen$cBente Eriksen Hagtvet
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bCappelen Akademisk$c2004
*300 $a445 s.$bill.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*500 $a1. utg.: 2002
*5058 $aBibliografi: s. 429-445
*5208 $aForfatteren har fulgt en rekke førskolebarns språklige utvikling, i tale og skrift, og studert deres lek med skriftmediet. Hun beskriver språkutviklingen og framhever forbindelseslinjene mellom utviklingen av talt og skrevet språk som tar utgangspunkt i barns egne initiativ og interesser, kan være med på å styrke identitetsdanning og selvfølelse. Boka er primært aktuell for førskolelærerutdanningen og for førskolelærere som arbeider med barn i to- til seksårsalderen. Har litteraturliste.
*65017$aSpråk$xUndervisning$gfør- og grunnskolen$2BS
*65027$aSpråkutvikling$xBarn$2BS
*900 $aEriksen Hagtvet, Bente$d1948-$jn.$zHagtvet, Bente Eriksen$9nor
*950 $aBarnespråk$zSpråkutvikling$9nor
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her
For å bli den første til å gje di meining